onsdag 7. desember 2011

Risboller.

Nå som det nærmer seg jul, tenkte jeg at jeg litt etter litt skal legge ut alle julekakeoppskriftene mine. Det vil si, de jeg vet blir gode uten gluten, melk og egg. De jeg baker selv med andre ord. Og her kommer årets første julekakeoppskrift. For meg blir det ingen jul uten risboller.

225 gram melis
200 gram (1 pakke) kokosfett
1,5 toppete spiseskjeer kakao
1 pose sjokoladepuddingpulver
puffet ris

Sikt melis, kakao og sjokoladepuddingpulver ned i en bolle. Smelt kokosfettet, og la det kjølne litt ned. Bland sammen oppi bollen med det tørre. Ha i puffet ris. Jeg må alltid etterfylle med puffet ris underveis, så beregn godt med ris. Bruk en spiseskje og sett topper oppi muffinsformer. La avkjøle. Oppbevares kjølig. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar